• lundi 18 juillet 2016

    AGMAT France

    Hi, no painted miniatures today... No, today I share with you all my archives about AGMAT France! This small French company was the french connexion of Games Workshop during the 80's and was in charge to translate English products of GW to the French gamers. In the early 90's this company became GW France. AGMAT worked on Hordes Sauvages rules (Ravening Hordes), Le Herault Citadel magazine(Citadel Journal) and Chaos fanzine (Black and White short magazine). In France during 80's, the only way to find some news about Citadel miniatures and Games Worshop was to buy French Role Playing Games magazines... Until AGMAT France was born . The AGMAT touch was they added their own painted miniatures to their translation, of course, the skills of the French painters studio was far from their partners of Nothingham studio but these pics converted a lot of young gamers to the fantasy wargaming during this period, me the first!

    The WHFB 2nd ed was tranlated in 1986, Hordes Sauvages (Ravening Hordes) was translated in 1988. The difference with the English edition, is that you can find some new rules to play like the 3rd ed (Yep! the 3rd ed was never translated). French gamers played to warhammer with this wargame system until 1992.
    Miniatures are painted by the AGMAT studio. The Fortress is awesome dont you think? Click on the pics and download them for better resolution.


    Le Herault Citadel, six issues since April 1986 to November 1988. It was an irregular magazine equivalant to the Citadel Journal. You can find the Citadel Catalogues and a lot of articles about miniatures painting, WHFB scenarios, RpG scenarios (WH, AD&D, Stormbringer...), Additionnals rules for Talisman, Space Hulk, Adeptus Titanicus. , some articles about new races like Skaven, Fimir, ... And some colored pages with miniatures painted by the French studio. Download all the issues here, good reading!
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


    17 commentaires:

    1. Thanks Nico,

      Interesting blog post :)

      RépondreSupprimer
    2. Merci aussi. Je ne les avais pas achetés à l'époque, l'erreur est réparée :)

      RépondreSupprimer
      Réponses
      1. Salut et merci, il faut remercier Mr Patatovitch qui m'a transmis ses archives en Noir et Blanc. Pour ma part j'ai juste scanné les pages couleurs de mes magaines. A+ Nico

        Supprimer
    3. Pinaise, voilà qui ne me rajeunit pas...
      J'en avais quelques uns, égarés au cours de ans...

      RépondreSupprimer
    4. Je ne les avais pas tous à l'époque, j'ai acheté les manquants il y a quelques années. Ceux que j'ai dévoré dans ma jeunesse furent le N°2 pour l'article sur les Skaven et le N°4 avec le scénario WHFB qui simule une émeute dans un stade de Blood Bowl... que de bons souvenirs :)

      RépondreSupprimer
    5. Souvenirs, souvenirs, je trimballais mon exemplaire du heraut citadel n1 partout et on me l'a volé en colo de vacances! depuis je l'a racheté!! super arcticle

      RépondreSupprimer
      Réponses
      1. Le vol pendant en colo ... personne n'en parle mais c'est un vrai fléau :)

        Supprimer
    6. Intéressant! J'aime pas mal tout ce qui sent les années 80, alors j'ai bien aimé les vieilles peintures.

      Autant que je sache, cela n'a jamais traversé l'océan pour les cousins du Québec. Non! Nous fallait apprendre l'anglais pour se démerder! ;-)

      RépondreSupprimer
      Réponses
      1. Salut Yannick, au final tu es gagnant car tu as appri l'anglais et maintenant tu as les Herault Citadel :)

        Supprimer
    7. Wow! Very Cool! Thanks for sharing these!

      RépondreSupprimer
    8. L'article sur les skavens du n°2 est probablement à l'origine de ma passion pour Warhammer et le Vieux Monde, un véritable choc à côté de ce qui ce faisait alors pour D&D. Et merci pour les fichiers, un vrai bonheur que de se replonger la-dedans.

      RépondreSupprimer
    9. Salut Poitre, c'est clairement un article "charnière" pour beaucoup de joueurs, beaucoup de détails dans les descriptions, les bannières, les illustrations... D’ailleurs, on en parle encore en 2016 :) Merci pour ce nouveau commentaire et bonnes vacances :)

      RépondreSupprimer
    10. Super, je les cherchais depuis un moment ! Je jouais avec plus ou moins de succès à Warhammer JdR v1 à cette époque. Peu informé, je n'ai pas eu la chance de découvrir ces magazines.

      RépondreSupprimer
      Réponses
      1. Hello :) Heureux de rendre service... Magazines disponibles dans tous les bons bureaux de tabac/presse de l'époque (^_^)

        Supprimer