• mardi 28 février 2017

    Blood Bowl : Skaven Team


    Hi BloodBowl fans! Today, I show you my brand new Skaven BloodBowl team, the Fearsome Ratskins. Between two projects, to break the routine…  I try to keep in my leadpile a Bloodbowl teams to paint. Sixteen miniatures, three weeks to paint them!
    I used classic warm colors scheme based on the popular Washington Redskins uniform of the 70’s (yellow helmet and red jersey). With different neutral brown colors for fur and leather. To make some contrast, I applied a cold grey/blue NMM for the steel part of the armor. Concerning the decals, I used the human transfer sheet from the last Bloodbowl game box (really good material)

    These miniatures are sculpted for the Bloodbowl 2nd ed and the Rat Ogre is missing on the Skaven roster in the late 80’s… So, lots of coaches use the WHB3rd Rat Ogre to fill this lack and (of course) while keeping the early Chaos Ratmen style. This Rat Ogre is pretty naked and it’s a great challenge to create/convert his own sport version. I admit… four armed players are very fashion in the Skaven teams and It’s probably redundant with the starplayer Rasta Tailspike but it’s so fun to made.

    In the same way, I convert the Skaven BB 1st ed and transform it in another Starplayer of the current edition. This early edition is too much spicky for me, I opted to the flat disks of steel on the shoulders (like the Rat Ogre) and I swapped his hand by a claw.
    You know this angry man? If you enjoy the Chaos Ratmen, you must Know Andy Chambers! He’s one of the most prolific contributor of the early Skaven race in WHFB  3rd and 4th ed.  Here I share a team painted by him and published in a GW magazine (Citadel Journal may be…). I never saw it on the web…

    Orcland Raiders Blitz!!

    19 commentaires:

    1. Superb colours: they look perfect!

      RépondreSupprimer
    2. Wow, these look absolutely amazing!
      Great colour scheme, and that Ratogre conversion is just splendid. :D

      RépondreSupprimer
    3. Toujours aussi classe et lisible. Ça pète bien !

      RépondreSupprimer
    4. Very nice Blood Bowl minsi and great conversion on the big guy !

      RépondreSupprimer
    5. Thank you all for your kinds comments

      RépondreSupprimer
    6. J'adore les vieux skavens, et une fois de plus, tu leur fais honneur !
      Très joli boulot sur le rat ogre...

      RépondreSupprimer
    7. Merci Caillou ;) Je suis assez satifait de mon Rat Ogre... Ca lui donne un aspect plus imposant avec 4 bras.

      RépondreSupprimer
    8. Bon alors moi aussi jevais être redondant mais ce Rat Ogre est vraiment d'enfer! Bravo, conversion superbe et imposante.
      Peinture toujorus aussi efficace sur le reste bien sur, chapeau bas (je vais le laisser par terre hein)

      RépondreSupprimer
    9. Salut Charles, très sympa de ta part :)

      RépondreSupprimer
    10. RHAAAAA !! C'est l'équipe skaven dont je rêve depuis que je suis gamin, que j'avais découvert dans un WD ramené d'Angleterre par un pote (a long time ago in a galaxy far far away). Je n'ai jamais aimé les sculptures des versions suivantes, mais ces figurines là sont justes énormes, avec un équipement proche d'un équipement réel de foot US qui leur donne un look d'enfer. Rien que réunir les figurines est déjà un bel exploit, je n'en ai que 2 pour ma part, si on y colle dessus le niveau de peinture habituel, bah voilà quoi, c'est une tuerie !

      RépondreSupprimer
      Réponses
      1. C'est vrai que les sculptures sivantes furent un peu décevantes en comparaison de cette team, quoi que les dernières production de GW sont assez belles il faut le souligner... Bon j'achéterai pas mais c'est beau j'avoue :)

        Supprimer
    11. Énorme, Je reconnais certaines figs d'après l'équipe de skaven de mon père, Mais alors ce rat ogre, j'avais jamais vu ça, C'est excellent !

      RépondreSupprimer
    12. Merci c'est bien aimable de ta part :) Du coup y a pas de doute, il a bon gout ton père :)
      Si tu aimes bien Blood Bowl gardes un oeil par ici car tu vas en avoir pour ton argent dans les prochaines semaines.
      A+ Nico

      RépondreSupprimer